loading...
البرز دانلود
آخرین ارسال های انجمن
محمد مهدی سوری بازدید : 176 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)

10 نکته تاپ برای یک وبلاگ نویس موفق

پرمحتوی باشید: سعی کنید وبلاگی پر محتوی از نظر لینک، مطلب، عکس و هر چیز دیگر داشته باشید. پر محتوی بودن به این دلیل می باشد که اگر شما مدتی وبلاگ خود را به روز نکردید، هربار که بیننده به وبلاگ شما می آید به نکته ای جدید برخورد کند و وبلاگ شما به روز جلوه کند.

ارتباط مستقیم با وبلاگ نویسان دیگر: اکثر وبلاگ نویسان در قسمت بالای وبلاگ/سایت خود قسمتی دارند که مربوط به آدرس میل و وسائل ارتباطی با آنها می باشد. پس با آنها توسط خودتان، به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید. (فکر کنم در ایران بیشتر کامنت مرسوم باشه!)

سمج باشید: سر همه ما شلوغ است، e-mail ها پشت سر هم در inbox انباشته و فراموش می شوند، شما مدام میل بزنید و یادآوری کنید تا مکالماتتان ادامه پیدا کند. اگر از شما سوال های سختی پرسیده شد از خودتان دفاع نکنید!

تعریف کنید: سعی کنید در وبلاگ خود وبلاگنویس دیگری را بزرگ کنید و در مورد آن بنویسید. چون مخاطب شما و قتی کار شما را می بینید، به سرش می زند که در مورد شما بنویسد! Jeff Jarvis می گوید:« در این دنیای جدید، لینک مانند پول و اعتبار است، لینک ها به شما شخصیت عطا می کنند، لینک با ارزش است» مخاطبانتان را تشویق کند که وبلاگ داشته باشند، و در اوایل قوانین وبلاگ مانند کپی رایت را سخت نگیرید.

فروتن باشید: هرچقدر شما بیشتر فروتن و خوب باشید کارتان بیشتر می گیرد. اگر کارتان تظاهر باشد چیزی نمی شوید.

راز دار باشد: سعی کنید با فروتنی خود به خوبی میزان شوید. سعی نکنید با فروتنی خود مِن مِن کنید و هیچ حرف و رازی در دهنتان نماند.

قسمت پرسش و پاسخ درج کنید: سعی کنید نظر بیننده را بپرسید و انتقاد پذیر باشید.

داستان ببافید: وبلاگ نویسان داستان دوست دارند. به آنها کمک کنید. البته باید داستان جالب باشد چون بعضی از بینندگان فقط گزیده ای را مطالعه می کنند (با نگاه).کوتاه باشد!

اطلاعات را پنهان نکنید: مکان زندگی، اطلاعات ارتباطی، بایگرافی خود و دیگران، پرشس و پاسخها و باقی چیزهای مهم را در دسترس قرار دهید. نگذارید که شما را whois کنند یا محل زندگی شما را حدس بزنند.

تند و خشن نباشید: اگر وبلاگ نویسی درباره شما نمی نویسد، به طرف وبلاگ نویس دیگری بروید. آنها را سوال پیچ نکنید و طعنه نزنید. اگر کسی در مورد شما نوشت و نوشته او برا شما غیر قابل قبول بود، برایش یک میل یا کامنت توضیحی بگذارید و به او حمله نکنید! چون تاثیر منفی بر دیگر وبلاگنویسان برای مطالعه وبلاگ شما می گذارد.

سعی کنید نوشته هایتان بی ادبانه نسبت به کسی نباشد. چون برای وبلاگ نویسان نوشتن بی ادبانه کار سختی نیست بلکه بلعکس آسان است. اگر هم تا به حال این کار را کردید سریعا متنی مخالف متن قبلی خود بنویسید. هیچ گاه در مورد خودتان زیاد ننویسید و خودستایی نکنید یا حداقل در کامنت های عمومی نکنید.

نویسنده: عماد.ح – روزنامه آسیا

محمد مهدی سوری بازدید : 155 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)

توصیه های گوگل به وبمسترها

گوگل چه میگوید ؟؟
Google loves Content. گوگل عاشق محتوا است. این چیزی است که گوگل به وب مستر ها سفارش می کند. همچنین سایت گوگل هرگونه همکاری مسقیم با شرکتهای SEO را رد کرده است. و نکات زیر را در پایگاه اینترنتی خود مطرح ساخته است:

مراقب ایمیل هایی که ادعا می کنند از طرف جستجو گر ها ارسال شده اندو سایت شما را میخواهند فهرست کنند باشید. یک موتور جستجو هرگز به سایتی برای ایندکس شدن ایمیل نمی زند.


هیچ کس نمیتواند رتبه 1را برای صفحه شما تضمین کند. این موضوع 100 % واقعی است و هرکس به شما گفت که رتبه نخست گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری را به سایت شما میدهد باور نکنید.


مراقب شرکتهایی که ادعای روشهای محرمانه و رمزی برای رسیدن به موقعیت های بسیار بالا را دارند باشید. البته روشها و فوت و فن هایی وجود دارد و خود من نیز روشهایی برای خودم دارم . ولی ادعای روشهای مخفی و پشت پرده را باور نکنید.


ادعای کسانی که می گویند سایت شما را به صدها موتور جستجو معرفی میکنند و یا هزاران لینک به شما میدهند را باور نکنید. این ادعا ها حتی اگر درست باشند تلاشی بیهوده و کم اثر خواهند بود.
برخی شرکتهای SEO از شما میخواهند که نرم افزار خاصی را نصب کنید تا بتوانید کارهایی از قبیل تایپ مستقیم کلیدواژه ها در مرورگر اینترنت را انجام دهید. این کارها هیچگونه اثری در افزایش بازدید های واقعی ندارند. پس مراقب باشید.


پیش از آنکه به یک شرکت SEO اطمینان کنید و پولی بپردازید خوب است اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید. و هرگز بی گدار به آب نزنید و پول خود را هدر ندهید.


گوگل هرگز رتبه ای را نمی فروشد. پس بدانید پول شما صرف چه چیزی میشود. برخی جستجو گر ها ممکن است در ازای دریافت پول، سایت شما را در لابلای رتبه های بالا درج کنند. اما گوگل و دیگر سایتهای مطرح جستجو هرگز اینکار را نمی کنند. سایتهایی که به جستجو گر پول میدهند تا در کنار صفحه نتایج لیست شوند ، کاملا روشن و واضح به عنوان اسپانسر (حمایت کننده مالی) مشخص می شوند.


از شرکتی که قرار است برای شما سایتتان را بهبود دهد بپرسید که این کار چه مدت طول خواهد کشید و چند نفر پرسنل در آن مداخله خواهند داشت.البته بیان یک زمان دقیق غیر ممکن است ، ولی میتوان یک محدوده زمانی را مشخص کرد مثلا 3 الی 5 ماه.  همچنین اطلاعاتی در مورد سوابق و فعالیتهای شرکت جویا شوید.

محمد مهدی سوری بازدید : 115 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)

نکات لازم در مورد طراحي

صفحات سايت بايد داراي لينکهاي منظم باشد تا دسترسي را به کليه نقاط سايت آسان کند

بطور حتم يک صفحه بنام site map ( نقشه سايت ) درست کنيد و کليه لينکهاي سايت را در آن قرار دهيد و اگر بيشتر از صد لينک داريد، بقيه را در يک صفحه ديگر قرار دهيد

داخل هر صفحه از مطالبي استفاده کنيد که با عنوان صفحه و کلمات کليدي( keywords ) مرتبط باشد

کلمات کليدي را که در متاتگ مشخص کرده ايد بايد در همان صفحه بکار برده شود

بطور حتم از نشان دادن کلمات کليدي، بصورت متن استفاده کنيد بجاي بکار بردن تصوير

در خصوصيت alt تگها از توضيحات مرتبط با عنوان صفحه و محتواي صفحه استفاده کنيد

اصول بکار بردن صحيح کدهايHTML   را رعايت کنيد

صفحات پويا ( dynamic pages ) يعني صفحاتيکه در آدرس آنها علامت ? است، براحتي صفحات معمولي ليست نميشوند

در هر صفحه کمتر از صد لينک بکار بريد

نکات فني

گردشگر گوگل ( Googlebot ) با جاوااسکريپت، کوکي ها، session ID ، DHTML ويا Flash مشکل دارد

از وجود If-Modified-Since HTTP header در وب سرور سايت خود اطمينان حاصل کنيد چون اين ويژگي تغييرات سايت شما را به گردشگرها اعلان ميکند

از فايل متنيrobots.txt  در دايرکتوري سايت خود استفاده کنيد و دقت کنيد که از Googlebot crawler در آن فايل جلوگيري نشده باشد

با متخصصين سرور مشورت کنيد تا از نرم افزارهاييکه از فعاليت گردشگرها جلوگيري ميکند، استفاده نشود

 

 

نکات ديگري که توسط متخصصان سايت گوگل توصيه ميشود:

صفحات را براي استفاده کاربر بسازيد نه براي موتورهاي جستجو

از حقه هايي براي بالا بردن رتبه سايت دوري کنيد

از گذاشتن لينک سايتهايي که در رتبه بندي شما اثر منفي دارند بپرهيزيد، مانند سايتهايي که روي اصول طراحي نشده اند و يا فعاليتهاي غيرقانوني انجام ميدهند مثل web spammer ها

از بکارگرفتن برنامه هايي که بصورت غيرقانوني سايت شما را ثبت و رتبه آنرا بالا ميبرند دوري کنيد مانند برنامه WebPosition Gold

از لينکها يا متنهاي پنهان استفاده نکنيد

صفحات را با متنهاي بيربط پر نکنيد

از بکار بردن متنهاي تکراري يا تکرار صفحات با يک مضمون پرهيز کنيد

براي يافتن سريعترسايت شما، لينک خود را در سايتهاي معروف قرار دهيد

اين نکته را به خاطر بسپاريد که اگر از اصول غير قانوني استفاده کنيد، يا سايت شما ليست نخواهد شد و يا اگر ليست شده باشد ، حذف ميشود و امکان بازگشت مجدد هم براي آن سايت وجود نخواهد داشت

محمد مهدی سوری بازدید : 106 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
لینک های خراب - Broken Links
موتورهای جستجو اگر در بازدید از سایت متوجه لینکی معیوب شوند از بازدید از سایر صفحات دست می کشند که این امر باعث کاهش رتبه سایت می شود.


تقلب - Spam
چگالی بالای کلیدواژه، فاصله نزدیک آنها ها نسبت به هم، نوشته هاي بسيار کوچک و نوشته های همرنگ با زمينه به عنوان تقلب شناخته می شوند که موتور جستجو با آنها برخورد کرده و ممکن است سایت را بکلی از لیست خود حذف کند.


صفحات آيينه اي - Mirror Pages
منظور صفحات تکراري با آدرس متفاوت و محتواي يکسان است.


مزرعه لينک - Link Farms ( خیلی مهم )
مزرعه لينک به گروهي از سايتها کفته مي شود که بي آنکه ارتباط مفهومي با هم داشته باشند دست به مبادله گسترده لينک مي زنند تا محبوبيت خود را افزايش دهند. اگر موتورهاي جستجو پي ببرند که شما در اينگونه سايتها قرار داريد، بشدت با آن برخورد ميکنند. نتيجه آن هم کاهش شديد جايگاه شما است.

محمد مهدی سوری بازدید : 136 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)

امکانات رایگان برای وب سایت شما

اگر شما هم سایت یا وبلاگ داشته باشید مطمئنا می دانید که تنها راه اندازی یک سایت یا وبلاگ کافی نیست . بلکه باید امکاناتی نیز به سایت خود بیفزایید و همیشه این امکانات در افزایش بازدید کنندگان شما موئر خواهد بود . امکاناتی که شما برای افزودن به صفحات وب خود نیاز دارید مختلف هستند و راههای مختلفی نیز برای آماده سازی آنها وجود دارد که اولین راه آن برنامه نویسی وب برای هر یک از موارد مورد نیاز است ولی همانطور که می دانید در اکثر مواقع دوستان وبلاک نویس یا وب مسترهای عزیزمان آشنایی زیادی با برنامه نویسی وب ندارند .
یکی از سایتها که امکانات بسیار زیادی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهد
bravenet .com است . در این سایت شما امکانات بسیار زیادی برای استفاده در صفحات وب خود بصورت رایگان دریافت می کنید و تنها کاری که باید انجان دهید ثبت نام در سایت و انتخاب موارد مورد نیاز برای استفاده در سایتتان است . برای عضویت در سایت باید به شکل زیر عمل کنید: 1- از صفحه اصلی سایت روی گزینه Join Now کلیک کنید
2- درصفحه بازشده نام کاربری ، نام و نام خانوادگی ، نشانی ، کد پستی ، محل اقامت ،
تاریخ تولد و آدرس ایمیل خود را وارد کنید .
3- علامت تیک کنار عبارت Iagree To the Bravenet Term of service را فعال کنید و روی
گزینه Send Me My password کلیک کنید .
4- ایمیلی حاوی رمز عبور عضویت شما به نشانی ایمیل شما ارسال می شود . آن را چک
کنید و با رمز عبور خود وارد سایت شوید .
5- صفحه ای باز می شود و از شما می خواهد رمز عبور دلخواه خود را برای نام کاربری خود تعیین کنید
6- در صفحه جدیدی که باز می شود بر روی Complete Registration کلیک کنید
7- عضویت شما در سایت به پایان رسید و پس از ورود به نام کاربری خود براحتی می توانید از هر ابزار موجود در این سایت استفاده کنید .
برخی از امکاناتی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد به شرح زیر است .
تقویم ، آمار بازدید کنندگان ، لینکدونی رایگان ، فرم ایمیل ، فهرست ایمیل ، خبرنامه ، جستجو در سایت ، سیتم چت ، تابلوی گفتمان ، اخبار ، گالری تصاویر ، معرفی به دوستان و امکانات بسیار زیاد دیگر

محمد مهدی سوری بازدید : 116 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
 

۳۰ نکته‌‌ی افزایش ترافیک وبلاگ از زبان ۳۰ بلاگر بزرگ

خدمات مشاوره سئو و بازاريابي و موفقيت,پشتيباني و نگهداري از وب سايت , افزايش بازديدکنندگان وب ساي

۱) Sridhar Katakam: وبلاگ ها را دنبال کنید و در آنها نظرات مفید بگذارید. یک راه خوب برای در ارتباط بودن با بازدید کننده ها نصب یک ابزارک MyBlogLog است.

۲) Ian Delaney: هیچ چیز باعث ترافیک زیاد در دراز مدت نمی‌شود به جز ارزشمند بودن. مطالبی که طرز کار چیز های مختلف را شرح می‌دهند یا به درد بخور هستند همیشه در جا های مختلف از جمله Del.icio.us لینک می‌شوند که در طولانی مدت از صفحه‌ی اول Digg هم بهتر است.

۳) Scott Townsend: موتور های جستجو را از بروز شدن وبلاگتان با پینگ کردن مطلع سازید. این کار باعث به حداکثر رسیدن دریافت بازدید کننده از سوی این منابع می‌شود.

۴) Kyle: بر روی زمینه‌ی فعالیت خود بیشتر متمرکز شوید و از اخبار جدید آن حوزه مطلع باشید. پست هایتان را طوری طراحی کنید که هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه‌ای ها قابل استفاده باشد. من بار ها دیده‌ام که پست های ساده‌تر رتبه‌ی بهتری در موتور های جستجو می‌آورند و زیاد هم غیر‌منطقی نیست. افراد دنبال مطلبی هستند که راحت تر و زود‌تر مشکلشان را حل کند.

۵) Grant Gerver: گه گداری مطالبی مخالف افکار و باور های عمومی بنویسید ، من گاهی مطالبی در رابطه با عده‌ی خاصی در سیاست می‌نویسم.

۶) Daniel: از یک افزونه‌ی مترجم استفاده کنید تا کسانی که با زبان شما آشنایی ندارند هم بتوانند از مطالب استفاده کنند. این طوری گستره‌ی بازدید کنندگان خود را به شدت گسترش می‌دهید. من برای این کار از یک افزونه‌ی پولی استفاده کرده‌ام ولی نسخه های رایگان خیلی خوب هم موجود است.

۷) Rory: مطالبتان را در جشنواره های وبلاگی مرتبط ثبت کنید.

۸) Ramen Junkie: خبر نامه ها! من همیشه وقتی مطلبی برای خبرنامه ها می‌نویسم نتیجه‌ی خوبی می‌گیرم.

۹) Eric Atkins: ظاهر جدید برای سایتتان طراحی کنید. این کار باعث جذابیت برای خواننده های دائم شما خواهد شد ، همچنین می‌توانید پوسته‌ای را که می‌سازید در اختیار دیگران قرار دهید. به این صورت مقدار زیادی ترافیک و لینک از سایت هایی که از قالب شما استفاده می‌کنند دریافت می‌کنید.

۱۰) Megan Taylor: وبلاگتان را به جنب و جوش بیاندازید. پست ها را به حال خود رها کنید ، از بازدیدکنندگان سوال بپرسید و بحث راه بیاندازید.

۱۱)Guido: در وبلاگ ها نظر بدهید ، پست های بدرد بخور بنویسید و دوست های خوب پیدا کنید.

۱۲) Brian Auer: باید فعال باشید تا بتوانید ترافیک بدست بیاورید. من در وبلاگ های مرتبط با خودم نظر می‌دهم و لینک سایتم را در آخر امضا هایم اضافه می‌کنم. از هر فرصت برای معرفی کردن سایت و وبلاگ خود استفاده کنید. بلافاصله تاثیر آن را خواهید دید.

۱۳) Shankar Ganesh: در سایت MyBlogLog فعالیت کنید و مطمئن باشید بازدید کننده بدست میاورید. سعی کنید در انجمن های مرتبط با وبلاگتان هم عضو شوید.

۱۴) Andrew Timberlake: هر جا که می‌توانید آدرس وبلاگ خودتان را بگذارید. من در سربرگ های کاری ، کارت ویزیت ، بالای نامه ها ، انتهای ایمیل ها و حتی روی ماشینم آدرس سایتم را نوشته‌ام.

۱۵) Cory OBrien: وبلاگ های زیادی بخوانید و دنبالک بفرستید. مطمئن باشید که موتور های جستجو سایت شما را می‌شناسند و سعی کنید رتبه‌تان را افزایش دهید. مطالبتان را در سایت های آنلاین بوکمارکینگ اضافه کنید.

۱۶) Jester: در وبلاگ ها نظر بگذارید ، زیاد طول نمی‌کشد تا حتی فقط موافقت یا مخالفتتان را با نویسنده اعلام کنید. با این روش همیشه بازدید کننده دریافت می‌کنید.

۱۷) George Manty: روزی ۳ت۵ پست منتشر کنید و سرویس های مختلف را با پینگ کردن مطلع کنید ، می‌توانید از وردپرس هم برای پینگ کردن خوب استفاده کنید. نظر سنجی بگذارید و نظر بازدید کنندگان را بپرسید ، ابزار رایگان به آنها بدهید و در نهایت کاری کنید که آنها دوباره برگردند و به دوستانشان راجع به شما بگویند.

۱۸) Engtech: اجتماع! ، این فقط یک کلمه است اما در دنیای وبلاگ نویسی مهمترین چیز است. مهم ترین عامل موفقیت وبلاگ داشتن اجتماع بازدید کنندگان فعال است. داشتن اجتماع فعال در دور و بر وبلاگ باعث افزایش ترافیک می‌شود. اما چگونه شروع کنیم؟ با بهبود دادن رتبه خود در موتور های جستجو (SEO) ، فعالیت در سایت های اجتماعی ، نظر دادن در وبلاگ ها و…

۱۹) Crhis: سایت Squidoo برای دریافت بازدید کننده خیلی مفید است. می‌توانید در آن اجتماع های خوبی ایجاد کنید و بهترین پست های مرتبط با موضوع کاری‌تان همچنین بهترین پست های خودتان را به صورت لیست اضافه کنید.

۲۰) Splork: من ترافیک زیادی از نوشتن مقاله ها و ارسال آنها به سایت EzineArticles کسب کرده‌ام. این مقالات همیشه در گوگل رتبه های خوبی در کلمه‌ی کلیدی مربوط به خود کسب می‌کنند و به خاطر لینک سایت اصلی من که در آخر مطالب درج شده همیشه بازدید کنندگان زیادی به وبلاگم آمده‌اند.

۲۱) Jen Gordon: من پس از ثبت کردن قالبم در سایت هایی مثل CSSMania و WebCreme با بازدید زیادی مواجه شدم. اگر می‌توانید یک استایل خوب درست کنید و وارد رقابت های طراحی شوید تا هم بازدید کننده بدست بیاورید و هم یک اجتماع خوب در اطرافتان.

۲۲) Kat: من تازگی در تالار گفتمان هایی که با موضوع وبلاگ من ارتباط دارند فعال شدم و افکارم رو با بقیه در اشتراک می‌گذارم و حتی یک اجتماع مخصوص موضوع مورد فعالیت خودم هم در آنها درست کرده‌ام. این روش برای من خیلی خیلی تاثیر داشته است.

۲۳) Inspirationbit: همه‌ی ما سرویس هایی مثل Digg و Del.icio.us و… را می‌شناسیم و می‌دانیم که ترافیک زیادی ایجاد می‌کنند ولی من به تازگی مطالبم رو در سایت Blogg-buzz.com ثبت می‌کنم (سایتی شبیه Digg ولی مخصوص وبلاگ نویس ها) و ترافیک خوبی هم از آنها دریافت می‌کنم.

۲۴) Mark Alves: سعی کنید در سرویس هایی مثل Yahoo Answers و LinkedIn اعتبار خوبی کسب کنید و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع کاری‌تان را به خود اختصاص دهید. تاثیر آن را خیلی زود خواهید دید.

۲۵) Tillerman: اولین کسی باشید که بهترین وبلاگ های حیطه‌ی کاری‌تان را معرفی می‌کنید. به این صورت آن مطلب تان در جستجوی عمومی رتبه‌ی خوبی کسب می‌کند و سایرین و حتی وبلاگ های جدید هم به شما لینک می‌دهند.

۲۶) Nick: فعالیت در تالار های گفتگو و کسب اعتبار در آنها به افزایش ترافیک سایت شما خیلی کمک می‌کند همچنین حل کردن مشکلات دیگران و یا نوشتن نکات ریز به درد بخور بازدید کنندگان خوبی به شما می‌دهد

۲۷) Brandon Wood: یک ترفند ساده! من برای گرفتن بازدید کننده های زیاد از نوشتن گروهی استفاده می‌کنم.

۲۸) Alan Thomas: بایگانی مطالبتان را فراموش نکنید. من چند وقت پیش تمام نقد هایی که انجام داده بودم را در یک پست جمع آوری کردم و ترافیک و لینک خیلی زیادی دریافت کردم.

۲۹) KWiz: مباحث قابل بحث بنویسید ، به نظر من نوشتن در مورد مطالب داغ و قابل بحث صرفآ برای جذب بازدید کننده کار درست و قشنگی نیست ولی موثر است.

۳۰) Dennis Coughlin: بهترین وبلاگ های مرتبط با وبلاگ خود را پیدا کنید و با نویسنده های آنها تماس بگیرید ، آدرس وبلاگتان را بدهید و ارتباط برقرار کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا آنها وبلاگ شما را پیدا کنند ، بخوانند و احتمالآ آن را لینک کنند.

محمد مهدی سوری بازدید : 138 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
همه ما مي خواهيم كه تو گوگل بيايم بالا! اونهم بين رتبه هاي 1 تا 3. براي اينكه شما بتونيد تو گوگل رتبه خوبي كسب كنيد، حتمآ بايد به فكر جور كردن لينك از اين ور اون ور بشيد. بدست آوردن Backlink هاي قوي و با كيفيت مهمترين فاكتور در بهينه كردن رنكينگ شما براي واژه هاي كليدي مورد نظرتان است. اما ايجاد اين BL هابايد با احتياط زيادي انجام بگيره تا از ديد گوگل مصنوعي جلوه نكنه و سايت شما به اصطلاح Penalized نشه. براي اين منظور رعايت كردن چند نكته، حياتي به نظر ميرسه...

سئو , افزايش پيج رانک, Iranian, seo, افزايش رتبه در گوگل, کلمات کليدي ,شمارشگر ترافيک سايت ,ranking ,كد جاوا

Site-wide links به لينكهايي گفته ميشه كه از تمامي صفحات يك وبسايت به وبسايت شما ايجاد ميشه. سعي كنيد از خريد چنين لينكهايي دوري كنيد و در عوض از صفحات مجزا و منفرد لينك بخريد. لينكهاي SW براحتي مي توانند توسط گوگل فيلتر شوند.

فقط به دنبال لينكهاي با PR بالا نباشين. پروسه ايجاد و خريد لينكتون رو از PR هاي 0 و 1 شروع كنين و در طي هفته هاي بعدي به آرامي به سراغ PR هاي بالاتر برويد.

سعه نكنين كه در يك بازه زماني كوتاه كلي لينك بخريد. سرعت خريد لينك به سايتتون رو كنترل كنيد و اون رو در طول زمان تقسيم كنين.

Outbound Links به لينكهايي گفته مي شود كه از داخل يك صفحه به دومين هاي ديگري برقرار مي شود. سعي كنين از صفحاتي اقدام به خريد لينك بكنيد كه تعداد OL هاي آن محدود باشد. همچنين در صفحات خود كه به سايتهاي ديگر لينك ميذاريد، تعداد اين لينكها رو كنترل كنين.

بهترين لينكها براي خريد آنهايي هستند كه از داخل صفحاتي باشند كه موضوع آنها با موضوع سايت يا صفحه شما مرتبط باشد. با اين وجود لينكهاي با كيفيت از صفحاتي كه حتي با موضوع سايت شما ارتباط نزديكي ندارند، نيز در رنكينگ شما موثر خواهد بود. حتي اگر سايتي رو ديديد كه زبان آن با زبان سايت شما يكي نيست ولي سايت معروف و معتبري است، خريد لينك از داخل صفحات آن سايت مي تواند رتبه شما را تو گوگل افزايش دهد.

سعي كنين كه لينكهايي كه مي خريد، طبيعي جلوه كنن. از كلمات و جملات مختلف در متن لينك خود استفاده كنين و همه لينكها رو به صفحه اصلي وبسايت خود ايجاد نكنين بلكه براي صفحات داخلي سايت خود لينك بخرين.

وكلام آخر اينكه رتبه و رنكينگ شما بستگي به ميزان تلاش و مهارتهاي شما دارد نه Page Rank سايت شما!

محمد مهدی سوری بازدید : 138 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)

تا حد امکان سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمائید. بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت ، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند. این نکته را فراموش نکنید که راحتی نام اثر غیرمستقیم دارد.

یک کارشناس SEO در وبلاگش آورده بود که سعی کنید در نام دامنه یاهمان آدرس اینترنتی وبلاگ و وب سایت خود از دو مقوله بهره ببرید اول، از کلمات معنادار لاتین بهره ببرید به خصوص کلمات کلیدی در گروهی گه نگارش می کنید؛ کلمات فارسی با حروف انگلیسی به شدت رتبه شما را کاهش می دهد، می توانید از دامینی مشابه دامین های مشهور با رنک بالا استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی :

هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلید غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته‌باشد.

محمد مهدی سوری بازدید : 115 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
کلمات کلیدی که باعث ورود بازدید کننده به وبلاگ من شده این برای شما فقط یک مثاله که بدونید مرتبط با موضوع وبلاگ یا سایتتون چه کلماتی رو به کار ببرید:

ليست تمام کلمات کليدي براي بالا بردن امار شما, افزايش بازديد سايت رايگان, افزايش بازديد وبلاگ رايگان, افزايش رنک الکسا, دامنه ي رايگان,page rank, pagerank, check page rank, google page rank, check pr, pr checker, pagerank button,فزایش ترافیک بهینه سازی صفحات وب موتورهای جستجو, بهینه سازی صفحات وب تکنیکهای بهینه سازی موتورهای جستجو چگونه بازاریابی موتورهای جستجو را تخصصی و بی نقص انجام, لینک بازاریابی موتورهای جستجو, افزایش ترافیک لینک کیفیت تبلیغ, کمپینهای بازاریابی در بازاریابی موتورهای جستجو

محمد مهدی سوری بازدید : 129 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)
کلمات کلیدی که باعث ورود بازدید کننده به وبلاگ من شده این برای شما فقط یک مثاله که بدونید مرتبط با موضوع وبلاگ یا سایتتون چه کلماتی رو به کار ببرید:

هاست رایگان, فضای رایگان, دامنه ی رایگان, هاست رایگان,روشهایی برای افزایش ترافیک و آمار وب سایت شما,دامنه ی رایگان. ثبت دامنه ی رایگان. دامنه ي رايگان. دامنه ی رایگان ir. ثبت دامنه ي رايگان. دامنه ی رایگان tk. ثبت, افزايش ترافيک, ثبت لينک , خدمات ار اس اس, پيج رانک , بالا بردن رنک دامين در گوگل, افزايش آمار بازديد سايت, چگونه پيج رانك بگيرم, 1, افزايش رايگان بازديد سايت, weblog google بالا بردن رتبه سايت, اصطلاحات SEO, افزايش آمار بازديد, ثبت لينک وبلاگ, بالا بردن رنک الکسا, ثبت rss, کد شمارنده بازديد وبلاگ, ليست تمام دامنه هاي رايگان, ثبت لينک رايگان

محمد مهدی سوری بازدید : 144 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)

راهنمایی موتور جستجو با متا‌تگ‌ها( Meta Tags )

یکی از شاخص‌های مهم کیفیت وب سایت‌ها، رعایت نکات فنی در تولید صفحات وب است. این نکات در کیفیت، سرعت، نمایش صحیح و ... موثر هستند. برخی از این مزایا، برای بازدید کننده وب سایت چندان محسوس نیست ولی برای نوعی از بازدید کنندگان وب سایت که همانا روبات‌های باهوش موتورهای جستجو هستند، بسیار مهم و جذاب هستند.

این پارامترهای جذاب برای موتورهای جستجو، متاتگ (Meta Tag) نامیده می‌شوند.

زمانیكه یك موتور جستجو صفحه شما را پیدا می‌كند. باید آنرا فهرست كند ( به بانك اطلاعاتی قابل جستجوی خود اضافه كند). شما می‌توانید با قرار دادن متا‌تگ‌ها موتورهای جستجو را راهنمایی کنید. این تگ‌ها از دید کاربر مخفی هستند.

زمانی‌كه یك كاربر در حال جستجو با موتور جستجو می‌باشد اگر از كلمات كلیدی یا برچسب‌های متای موجود در سایت شما به عنوان عبارت مورد جستجو استفاده كند، سایت شما در لیست نتایج ظاهر می‌شود.

در تگ اول شما می‌توانید شرح کوتاهی در حد یک خط درباره آن صفحه سایت بنویسید. این عبارت هنگام جستجو برای کاربر به عنوان خلاصه صفحه نمایش داده می‌شود.

در تگ دوم کلمات کلیدی را قرار دهید.

"توضیحات مربوط به صفحه در اینجا قرار می گیرند" =meta name="description" content

"کلمات کلیدی در اینجا قرار می‌گیرند" =meta name="keywords" content

اینها د رقالب وبلاگ تون هست

 بهتر است كه توصیف صفحه دارای بیش از 200 كاراكتر (حروف و ..) نباشد.

متا‌تگ‌ها بجز استفاده در موتورهای جستجو، کاربردهای دیگری هم دارند مانند تعیین تاریخ انقضای صفحه، تعیین فواصل زمانی refresh کردن صفحه و....

برای قرار دادن متا‌تگ‌ها نیاز به آشنایی اولیه با زبان HTML دارید. البته بیشتر نرم افزارهای ساخت صفحات وب این کار را بسادگی انجام می‌دهند. برای مثال در نرم افزار Front Page کافی است روی صفحه کلیک راست نموده و گزینه Page properties را انتخاب نمایید و در زبانه Custom دکمه Add را بزنید و عبارات خود را وارد نمایید.

محمد مهدی سوری بازدید : 165 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)

معرفی به جستجوگر گوگل ( Google )
جهت معرفی وبلاگ به جستجوگر گوگل به این آدرس بروید و همانطور که در تصویر نیز پیداست آدرس اینترنتی وبلاگ را در قسمت URL و توضیحی مختصر درباره وبلاگ را به انگلیسی در بخش Comments بنویسید .. لازم به ذکر است که گزینه Comments اختیاری است و میتوانید آنرا پر نکنید. در ادامه کلمه موجود در تصویر را در زیر آن و دربخش مربوطه بنویسید و در نهایت دکمه Add URL را بفشارید تا پیغام مربوط به ارسال موفقیت آمیز آدرس وبلاگ به گوگل نمایش داده شود.

http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl


معرفی به جستجوگر یاهو ( Yahoo )
برای معرفی رایگان سایت یا وبلاگ به جستجوگر یاهو لازم است تا یک نام کاربری از یاهو داشته باشید که میتوانید از ایمیل یاهو یا آی دی پیام رسان یاهو( یاهو مسنجر) استفاده کنید. پس از رفتن به آدرس معرفی سایت به جستجوگر یاهو و ورود نام کاربری یاهوی خود و کلمه عبور آن وارد صفحه ای دیگری خواهید شد که میتوانید آدرس وبلاگ خود را ثبت کنید.  این صفحه دارای دو ورودی است که میبایست در روبروی عبارت Submit a Website or Webpage  را انتخاب و آدرس وبلاگ خود را وارد کنید. همچنین گزینه دیگری برای ورود آدرس RSS وبلاگ نیز وجود دارد که البته اختیاری است ولی پر کردن آن به جستجوی بهتر مطالب وبلاگ شما کمک خواهد کرد. پس از ورود آدرس وبلاگ دکمه Submit URL را بفشارید تا صفحه دریافت موفقیت آمیز آدرس وبلاگ شما توسط یاهو نمایش داده شود.

http://siteexplorer.search.yahoo.com/submit

 

معرفی به جستجوگر مایکروسافت( Msn  و  Bing )
معرفی وبلاگ به جستجوگر مایکروسافت ( MSN و Bing ) بخصوص از این جهت که جستجوگری در حال پیشرفت است و احتمالا نقش بیشتری در نسخه های جدید سیستم عامل ویندوز بازی می کند توصیه می شود. برای معرفی وبلاگ به آدرس معرفی سایت جدید به این جستجوگر رفته و همانطور که در تصویر زیر نیز پیداست روبروی عبارت Characters کلمه نوشته شده در تصویر بالای آن و در پایین عبارت Type the URL of your homepage آدرس وبلاگ خود را وارد کنید سپس دکمه Submit URL را بزنید.

http://www.bing.com/webmaster/SubmitSitePage .aspx

نکات و موارد مهم

  • معرفی کامل و ایندکس مطالب وبلاگ شما توسط موتورهای جستحو بین پانزده روز تا دو ماه پس از معرفی آدرس وبلاگ به طول می انجامد بنابراین برای مشاهده مطالب وبلاگ در نتایج جستجو مدتی زمان لازم است. همچنین میتواند با در جستجوگر گوگل با جستجوی عبارت site:yourblog..blogfa.com از ایندکس شدن و شناخته شدن وبلاگ شما توسط این موتور جستجوگر اطمینان حاصل کنید و در دیگر موتورهای جستجوگر نیز میتوانید مستقیما آدرس وبلاگ خود را وارد کنید.
  • برای کسب موقعیت بهتر در موتورهای جستجو بهتر است زمانی اقدام به معرفی وبلاگ خود کنید که وبلاگ شما حداقل دارای پنج یا ده مطلب باشد . بسیاری از اوقات وبلاگهای بدون محتوا توسط موتورهای جستجو ایندکس نشده و یا از نتایج جستجو حذف می شوند.
  • از دوستانتان که دارای وبلاگ یا وب سایت هستند بخواهید که به وبلاگ شما لینک بدهند و شما نیز میتوانید متقابلاً اینکار را برای آنها انجام دهید. تعداد لینک بالاتر به کسب موقعیت بهتر در نتایج موتورهای جستجوگر کمک میکند.
  • از معرفی بی دلیل و متعدد وبلاگ خود به موتورهای جستجوگر پرهیز کنید اینکار هیچ کمکی به شما نمی کند. در عین حال اگر پس از ده ماه وبلاگ شما در نتایج جستجو ظاهر نشد میتوانید مجددا اقدام به معرفی وبلاگ خود کنید.
محمد مهدی سوری بازدید : 132 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)

قبل از شروع گفتگو درباره هر موضوعی نیاز به آن است که مفاهیم اولیه و اصطلاحات رایج در آن موضوع، بیان شود تا طرفین گفتگو راحت تر به منظور یکدیگر پی ببرند. برخی از مفاهیم و اصطلاحات حوزه SEO در این مقاله شــرح داده شده است.

Spider, Crawler, Robot
نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات از صفحات سایتهای مختلف را بر عهده دارد.

Keyword
بــه واژه ها ی مهم (کلیدی) هر صفحه گفته می شود. اما غالبا" منظور کلماتی است که دوست داریم با آنها رتبه های مناسبی کسب کنیم.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
  • بچه خر می کنیم (118)
  • بزرگترین مرکز دانلود موزیک (94)
  • بازی های ممنوعه PC (71)
  • طهران جوان (65)
  • سایت تفریحی پیک پک (124)
  • بروزترین مرجع قالب وبلاگها و ابزار سایت و وبلاگ (96)
  • بهترین سایت سریال های در حال پخش (121)
  • یاس دانلود (47)
  • Arman Download :: آرمان دانلود (95)
  • دیگه مشکی نمی پوشم (101)
  • دانلود با لینک مستقیم (68)
  • سلامتی جنسی جسمی روانی زیبایی (127)
  • رنگين كمان دانلود 2 فيلم موسقي (61)
  • دانلود فیلم و سریال های ایرانی و خارجی با لینک مستقیم (113)
  • بروز دانلود دانلود جدید ترین های روز دنیا (166)
  • ◄ مقالات کامپیوتر (66)
  • پرتال موزیک افتاب ایران (91)
  • دانلود فیلم با لینک مستقیم (31)
  • دانلود جدیدترین و بهترین موزیکها (71)
  • فروشگاه بزرگ اینترنتی محمد خرید (61)
  • موزیک روز,دانلود آهنگ های جدید ایرانی (51)
  • سايت زور (58)
  • گالری عکس مد پیکس (80)
  • download u99 (108)
  • خفن دانلود (131)
  • A X 2 4 (56)
  • دانلودستان فیلم و موزیک (179)
  • ◄وبلاگ پر بازدید دختر و پسر► (72)
  • جدید ترین نرم افزار های روز دنیا (68)
  • وبلاگ تفریحی شاهزاده (64)
  • تكصدا (114)
  • اکسارنک (83)
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 657
  • کل نظرات : 105
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 178
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 246
  • باردید دیروز : 363
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,716
  • بازدید ماه : 6,113
  • بازدید سال : 36,966
  • بازدید کلی : 309,409